דילוג לתוכן הראשי

תיעוד הדרכה התהליך כיתות ד

                             
תיעוד הדרכה כיתות ד 


 תיעוד הדרכת מורים – שכבת ד' (18.9.16)
המורות:ענת, לירון, ליבי ואינגריד
שלב א: שלב החשיפה – קבוצת חקר ועניין.
חשוב שיהיה לתלמידים קלסר שילווה את התהליך – פורטפוליו.
בחירת נושא: יסוד מארגן – נושא שאנו רוצות לקחת אותו לתהליך של חקר.
מה הצרכים שלנו בתוך התהליך? מה נקודות החוזק? איזה נושא יעורר מוטיבציה?
צריך לשלב במערכת 2 ש"ש ברוח הניסוי.
המודל הפה-אתי מתאים לכל תחומי הדעת.
שלב החשיפה נמשך כחודש עד חודשים. נשהה את שלב החשיפה כדי ליצור עושר רגשי וקוגניטיבי. מעשירים את הילד בנושא הנבחר. פיתוח עולם מושגים סביב הנושא.
לדוגמא נבחר בנושא: ירושלים או מעגלים
התחברות למושג דרך חפצים- להביא חפץ שמייצג את ירושלים.
שמש אסוציאציות ובדיקה אילו מושגים חזרו על עצמם? ממספרים כמה פעמים חזר המושג על עצמו. לעודד קודם למידה יחידנית: מהי ירושלים בשבילי?
ירושלים זה כמו... , שאלות שמתעוררות אצלי בנושא ירושלים, ללמוד על ירושלים זו הזדמנות ל... לאחר מכן במליאה שמש אסוציאציות.
משימה הביתה: מהיא ירושלים בשביל ההורים? עורכים השוואה בין הנושאים שההורים העלו לאלו שהילדים העלו.
ירושלים – דתות, עיר בירה, ששת הימים, כותל, שערים, שבט יהודה,
מיון המושגים: איך הייתם מציעים למיין את המילים?מיון לפי קטגוריות
למשל: על פי אתרים, דתות, עצמים וכו'.
שרשרת גרעיני אשכול: שרשרת של מילים אסוציטיבית
למשל : עיר בירה                 מקום חשוב           בית             שורשים
רעיונות למשימות בנושא ירושלים:
להביא תמונות מטיולים בירושלים, להכיר את מפת העיר, שמות ירושלים,אתרים ומקומות, שירים ועוד.
מפת מושגים: לוקחים כ10 מושגים עיקרים שחזרו עליהם הכי הרבה לאחר מכן מחפשים מה הקשר בין כל מושג. כל קשר מקבל צבע אחר.
תהליך זה גורם לפיתוח חשיבה מסתעפת ואינטלגנציה. כמו כן זה בודק ידע על הנושא.
השלב הבא הוא יצירת קבוצות עניין.
הערה: לא הספקנו הפיכת טקסט לרלוונטי – למשל: כתבה – שוק מקורות מידע.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיאלוגים יצירתיים בקבוצות גדולות : בובריאני , תלמידי ,מעגל הקסם , מיזוג אופקי \ גאדרמיאני

דיאלוגים מעצמים בבית ספר ניסוי טשרניחובסקי כלים למורה : חשיפה למגוון דיאלוגים  אנו מצעים לכל מורה להתנסות בשלב ראשון להתנסות בכל בסוגי הדיאלוגים המוצעים, כמובן להפעיל שיקול דעת מהו הסוג הדיאלוג המתאים ע"פ תחום הדעת ואו הסוגיה הלימודית באותו שיעור. קריטריונים לקיום  דיאלוג  משמעותי- הבנייתי   [1] ·          יצירת סביבת התבטאות מוגנת ובטוחה ("מה שנאמר במעגל/בשיחה/בקבוצה נשאר במעגל...") במטרה לבסס את האתיקה של קיום דיאלוג משמעותי ולאפשר למשתתפים הרגשה של בטחון ושייכות. ·          האזנה  תוך  מתן  כבוד   לשיקול דעתו  של המונחה. ·          הקפדה    על "סוף פתוח ". ·          שימוש בהשהיה ( הנחה בצד של : התפיסה, השיפוט, התחושה  והדחפים ). ·          ראיית המונחה כעמית שווה בין שווים . ·  ...

פיתוח תהליך ניסויי בי"ס טשרניחובסקי מ. חיפה - מקדם ניסוי

                                                                                  מתודולוגיה ליישום חדשנות בחינוך בדרך של מחקר פעולה מפגש ראשון -מליאה הכרות במה נבדל בי"ס ניסויי מבי"ס רגיל ? הרצאה - חדשנות יישומית בחינוך לקריאה : ייחודיות ה ניסוי : ווינשטין, גל .מירב גורן : מתודולוגיה ליישום חדשנות בחינוך. בתוך ד. חן א. ספורטה. בתי"ס ניסויים בית היוצר לחדשנות בחינוך . הוצ' אונ' ת"א 23010 הבלוג  של פרופ' יהושע גתי ף  רטוריקה : אמנות הבניית המציאות מאת : פרופ' יהושע גתי