שלבי המתודולוגיה הרטורית:
|
1. יצירת סקרנות
|
2. בחירת נושא אותנטי ורלוונטי ללומד
|
3. בחירת הנושא ע"פ המורה/באופן דמוקרטי
|
4. חקר/לימוד הנושא
|
5. הפעלת שיקול דעת של המורה בניתוב הנושא לנושאים הנלמדים.
|
6. מסגרת הלמידה בו יתנהל השיח:
א. הכנת/כתיבת נאומים על בסיס החקירה.
ב. חלוקה לקב' בעד/נגד (מתודה רטורית).
ג. ילדים מפעילים מעגלים ע"י מנחים.
ד. מעגל שיח בזמן הפסקה פעילה.
ה. קיום בימת דיון.
|
7. מינוי בעלי תפקידים בהתאם למסגרת הלמידה:
בימת דיון-מזכיר, שופט ומנחה.
מעגל שיח- מנחה.
|
8. משוב על הפעילות ע"י המורה או העמיתים (נאום, טיעון בעד/נגד, הנחייה).
|
דיאלוגים מעצמים בבית ספר ניסוי טשרניחובסקי כלים למורה : חשיפה למגוון דיאלוגים אנו מצעים לכל מורה להתנסות בשלב ראשון להתנסות בכל בסוגי הדיאלוגים המוצעים, כמובן להפעיל שיקול דעת מהו הסוג הדיאלוג המתאים ע"פ תחום הדעת ואו הסוגיה הלימודית באותו שיעור. קריטריונים לקיום דיאלוג משמעותי- הבנייתי [1] · יצירת סביבת התבטאות מוגנת ובטוחה ("מה שנאמר במעגל/בשיחה/בקבוצה נשאר במעגל...") במטרה לבסס את האתיקה של קיום דיאלוג משמעותי ולאפשר למשתתפים הרגשה של בטחון ושייכות. · האזנה תוך מתן כבוד לשיקול דעתו של המונחה. · הקפדה על "סוף פתוח ". · שימוש בהשהיה ( הנחה בצד של : התפיסה, השיפוט, התחושה והדחפים ). · ראיית המונחה כעמית שווה בין שווים . · ...
תגובות
הוסף רשומת תגובה