![]() |
תיעוד הדרכה כיתות א |
תיעוד הדרכת מורים – שכבת א' (18.9.16)
המורות:גל רום ולידיה צימבלר
אנו מתחילים תהליך לימודי שיסתיים בפסח.
בפסח נתמקד בהצגת תוצרים, הפצת ידע ולימוד עמיתים.
שלב א: שלב החשיפה – קבוצת חקר ועניין.
חשוב שיהיה לתלמידים קלסר שילווה את התהליך – פורטפוליו.
בחירת נושא: יסוד מארגן
צריך לשלב במערכת 2 ש"ש ברוח הניסוי.
המודל הפה-אתי מתאים לכל תחומי הדעת.
שלב החשיפה נמשך כחודש עד חודשים. מעשירים את הילד בנושא הנבחר.
לדוגמא נבחר בנושא: חברות
התחברות למושג דרך חפצים.
שמש אסוציאציות ובדיקה אילו מושגים חזרו על עצמם? ממספרים כמה פעמים חזר המושג על עצמו. לעודד קודם למידה יחידנית: מהי חברות בשבילי? לאחר מכן במליאה שמש אסוציאציות.
משימה הביתה: מזה חברות בשביל ההורים? ההורה כותב את המילה הילד מצייר ציור מתאים.
מיון המושגים: איך הייתם מציעים למיין את המילים?
למשל: על פי תכונות, רגשות, עצמים וכו'.
שרשרת גרעיני אשכול: שרשרת של מילים אסוציטיבית
למשל : שיתוף ביחד חברות נאמנות
רעיונות למשימות עם המילים:
לחבר משפטים למילים, כתיבת סיפור קצר, מדרש תמונה, תמונות ברצף
איזה צבע מסמל לך חברות?
שמיעת שיר: צבעים שמתעוררים בך שאתה שומע את השיר?
איזה רגש מתעורר בך שאתה שומע את השיר?
סוגיות: כיתה א' חייבים להתחיל את התהליך אחרי חנוכה.
כיצד משלבים את ה2 ש"ש במערכת?
שעורי בית: לבחור נושא שנוח בשכבת א' לעבור את כל השלבים.
נושא שיאפשר להוות את המודל של הניסוי.
הערה: לא הספקנו מיפוי מושגים שמהם נפתח 5 קבוצות עניין.
תגובות
הוסף רשומת תגובה