דילוג לתוכן הראשי

תיעוד הדרכה כיתה א

תיעוד הדרכה כיתות א 

                 
תיעוד הדרכת מורים – שכבת א' (18.9.16)
המורות:גל רום ולידיה צימבלר
אנו מתחילים תהליך לימודי שיסתיים בפסח.
בפסח נתמקד בהצגת תוצרים, הפצת ידע ולימוד עמיתים.
שלב א: שלב החשיפה – קבוצת חקר ועניין.
חשוב שיהיה לתלמידים קלסר שילווה את התהליך – פורטפוליו.
בחירת נושא: יסוד מארגן
צריך לשלב במערכת 2 ש"ש ברוח הניסוי.
המודל הפה-אתי מתאים לכל תחומי הדעת.
שלב החשיפה נמשך כחודש עד חודשים. מעשירים את הילד בנושא הנבחר.
לדוגמא נבחר בנושא: חברות
התחברות למושג דרך חפצים.
שמש אסוציאציות ובדיקה אילו מושגים חזרו על עצמם? ממספרים כמה פעמים חזר המושג על עצמו. לעודד קודם למידה יחידנית: מהי חברות בשבילי? לאחר מכן במליאה שמש אסוציאציות.
משימה הביתה: מזה חברות בשביל ההורים? ההורה כותב את המילה הילד מצייר ציור מתאים.
מיון המושגים: איך הייתם מציעים למיין את המילים?
למשל: על פי תכונות, רגשות, עצמים וכו'.
שרשרת גרעיני אשכול: שרשרת של מילים אסוציטיבית
למשל : שיתוף                ביחד           חברות               נאמנות
רעיונות למשימות עם המילים:
לחבר משפטים למילים, כתיבת סיפור קצר, מדרש תמונה, תמונות ברצף
איזה צבע מסמל לך חברות?
שמיעת שיר: צבעים שמתעוררים בך שאתה שומע את השיר?
                     איזה רגש מתעורר בך שאתה שומע את השיר?
סוגיות: כיתה א' חייבים להתחיל את התהליך אחרי חנוכה.
             כיצד משלבים את ה2 ש"ש במערכת?
שעורי בית: לבחור נושא שנוח בשכבת א'  לעבור את כל השלבים.
              נושא שיאפשר להוות את המודל של הניסוי.
הערה: לא הספקנו מיפוי מושגים שמהם נפתח 5  קבוצות עניין.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דיאלוגים יצירתיים בקבוצות גדולות : בובריאני , תלמידי ,מעגל הקסם , מיזוג אופקי \ גאדרמיאני

דיאלוגים מעצמים בבית ספר ניסוי טשרניחובסקי כלים למורה : חשיפה למגוון דיאלוגים  אנו מצעים לכל מורה להתנסות בשלב ראשון להתנסות בכל בסוגי הדיאלוגים המוצעים, כמובן להפעיל שיקול דעת מהו הסוג הדיאלוג המתאים ע"פ תחום הדעת ואו הסוגיה הלימודית באותו שיעור. קריטריונים לקיום  דיאלוג  משמעותי- הבנייתי   [1] ·          יצירת סביבת התבטאות מוגנת ובטוחה ("מה שנאמר במעגל/בשיחה/בקבוצה נשאר במעגל...") במטרה לבסס את האתיקה של קיום דיאלוג משמעותי ולאפשר למשתתפים הרגשה של בטחון ושייכות. ·          האזנה  תוך  מתן  כבוד   לשיקול דעתו  של המונחה. ·          הקפדה    על "סוף פתוח ". ·          שימוש בהשהיה ( הנחה בצד של : התפיסה, השיפוט, התחושה  והדחפים ). ·          ראיית המונחה כעמית שווה בין שווים . ·  ...

פיתוח תהליך ניסויי בי"ס טשרניחובסקי מ. חיפה - מקדם ניסוי

                                                                                  מתודולוגיה ליישום חדשנות בחינוך בדרך של מחקר פעולה מפגש ראשון -מליאה הכרות במה נבדל בי"ס ניסויי מבי"ס רגיל ? הרצאה - חדשנות יישומית בחינוך לקריאה : ייחודיות ה ניסוי : ווינשטין, גל .מירב גורן : מתודולוגיה ליישום חדשנות בחינוך. בתוך ד. חן א. ספורטה. בתי"ס ניסויים בית היוצר לחדשנות בחינוך . הוצ' אונ' ת"א 23010 הבלוג  של פרופ' יהושע גתי ף  רטוריקה : אמנות הבניית המציאות מאת : פרופ' יהושע גתי